Tech Life

Plně “socializovaná” webová aplikace
24. 02. 2009 14:00 kategorie: Tech Life autor: LZa komentářů: 0
A jak má tedy vypadat takový plně “socializovaná” webová aplikace?
Lze se zaregistrovat existujícím účtem (v sociální síti)
Platformu k využití existujících účtů v sociálních sítích nabízí v současné době Facebook a Google. Výhody prvního z nich jsou zjevné - Facebook zažívá raketový růst uživatelů i v česku a jeho varianta podporuje navíc řadu dalších výhod. Vhodné je ale využít všech možností, protože Google rozhodně nehodlá zůstat pozadu a na své službě dále pracuje. Otázkou zůstává do jaké míry se mu podaří socializovat všechny jeho ostatní služby (GMail, GCalendar, Google Docs, Mapy, Youtube a další).
Odlehčenou variantou je pak alespoň využití přihlašování prostřednictvím OpenID. Výhody a nevýhody pěkně shrnul Daniel Dočekal.
Jasným pozitivem takovéto integrace je, že uživatel nevytváří nový účet, nevyplňuje pokaždé své osobní údaje a nemusí vymýšlet ani si pamatovat nová hesla.
Veškeré akce v aplikaci se automaticky publikují do sítě
Pokud dále v eshopu takový uživatel funguje, můžeme každou jeho interakci považovat za určitou formu “uživatelského obsahu”.
Patří mezi ně možnost publikovat a dále šířit informace o akcích, které na vašem webu provádí “napojený uživatel”. Získáte tak s každým novým uživatelem i možnost lovit další rybky v jeho vlastní síti. Navíc je takové napojení žurnálu akcí zajímavé i pro mnohé uživatele, kteří nad svými akcemi chtějí mít přehled z jednoho místa.
V sítích se nevyskytuje pouze aplikace, ale všichni lidé s ní spojení
K pochopení této kapitoly poslouží nejlépe několik příkladů:
- Obchod a marketing Twitteruje o novinkách, akcích týkajících se aplikace.
- Support se odehrává po všech možných kanálech (email, fórum, Twitter, …)
- Tvůrci aplikace blogují o technických finesách.
- PR sleduje zmínky o aplikaci na všech sítích a reaguje na ně.
Tak by se dalo pokračovat poměrně dlouho. Důležité je, že probíhá komunikace, brand je na očích, o aplikaci se prostě mluví.
A na závěr?
Pak už zbývá jediné - samotná aplikace musí být bezchybná, musí mít hezký design, musí být jednoduchá, požitelná, přístupná, užitečná - no prostě úžasná. Snadné, že ano?
Diskuze k článku
K článku nebyl zatím přidán komentář.