Tech Life

Ilustrační obrázek

Plně “socializovaná” webová aplikace

24. 02. 2009 14:00    kategorie: Tech Life    autor: LZa    komentářů: 0

Během posledních 14-ti dnů se ke mně ze všech možných zdrojů doneslo spousty cenných informací o možnostech využití sociálních sítí, a proto mě napadlo, že by bylo dobré je shrnout do jednoho česky psaného článku. Předem upozorňuji na jistou míru utopie, která je založená na předpokladu, že většina uživatelů českého internetu už využívá alespoň některé ze zmiňovaných služeb.
 

A jak má tedy vypadat takový plně “socializovaná” webová aplikace?

Lze se zaregistrovat existujícím účtem (v sociální síti)

Platformu k využití existujících účtů v sociálních sítích nabízí v současné době Facebook a Google. Výhody prvního z nich jsou zjevné - Facebook zažívá raketový růst uživatelů i v česku a jeho varianta podporuje navíc řadu dalších výhod. Vhodné je ale využít všech možností, protože Google rozhodně nehodlá zůstat pozadu a na své službě dále pracuje. Otázkou zůstává do jaké míry se mu podaří socializovat všechny jeho ostatní služby (GMail, GCalendar, Google Docs, Mapy, Youtube a další).

Odlehčenou variantou je pak alespoň využití přihlašování prostřednictvím OpenID. Výhody a nevýhody pěkně shrnul Daniel Dočekal.

Jasným pozitivem takovéto integrace je, že uživatel nevytváří nový účet, nevyplňuje pokaždé své osobní údaje a nemusí vymýšlet ani si pamatovat nová hesla.

Veškeré akce v aplikaci se automaticky publikují do sítě

Pokud dále v eshopu takový uživatel funguje, můžeme každou jeho interakci považovat za určitou formu “uživatelského obsahu”.

Patří mezi ně možnost publikovat a dále šířit informace o akcích, které na vašem webu provádí “napojený uživatel”. Získáte tak s každým novým uživatelem i možnost lovit další rybky v jeho vlastní síti. Navíc je takové napojení žurnálu akcí zajímavé i pro mnohé uživatele, kteří nad svými akcemi chtějí mít přehled z jednoho místa.

V sítích se nevyskytuje pouze aplikace, ale všichni lidé s ní spojení

K pochopení této kapitoly poslouží nejlépe několik příkladů:

  • Obchod a marketing Twitteruje o novinkách, akcích týkajících se aplikace.
  • Support se odehrává po všech možných kanálech (email, fórum, Twitter, …)
  • Tvůrci aplikace blogují o technických finesách.
  • PR sleduje zmínky o aplikaci na všech sítích a reaguje na ně.

Tak by se dalo pokračovat poměrně dlouho. Důležité je, že probíhá komunikace, brand je na očích, o aplikaci se prostě mluví.

A na závěr?

Pak už zbývá jediné - samotná aplikace musí být bezchybná, musí mít hezký design, musí být jednoduchá, požitelná, přístupná, užitečná - no prostě úžasná. Snadné, že ano?

Sdílet odkaz:
tisk

Diskuze k článku

K článku nebyl zatím přidán komentář.

Přidat příspěvek

 

Kontakt pro média


Máte zájem o další informace, odborný článek či přednášku na konferenci? Kontaktujte nás prosím na pr@etnetera.cz.

RSS - Tech life


RSS kanál Tech Life Blogu

Offlineblog

Offlineblog

Ljama


Komix z prostředí imaginární firmy.

ljama

Ještě jste ho nečetli? Tak tudy ...

 
Doporučujeme: Nabídka práce, volná pracovní místa - pracovní portál SPRÁVNÝKROK.CZ