Tech Life

Ilustrační obrázek

Vyhráli jsme IEA 2014 díky personalizaci věrnostního programu

28. 04. 2015 14:53    kategorie: Tech Life    autor: Michal Fanta    komentářů: 0

1. místo v kategorii Telekomunikace a IT si odnášíme za zdvojnásobený počet generovaných kódů ve věrnostním programu. Návratnost investice byla 188% v prvním roce provozu. Je to takový věrnostní program na steroidech.
 

Začátkem roku 2014 jsme spustili na věrnostním programu O2 Extra výhody personalizační nástroj Soyka, který zajišťuje individuální zobrazení obsahu jednotlivým uživatelům ve formě doporučovaných výhod. Řešení je určeno primárně zákazníkům O2, kterým nabízíme na základě předchozího chování a preferencí skutečně pouze relevantní obsah/výhody, u kterých je vysoká pravděpodobnost čerpání. Cílem bylo zvýšení čerpání výhod.

Na hlavní stránce doporučujeme 9 výhod dle předchozích návštěv a čerpání uživatele.

Hlavním benefitem je personalizace napříč zařízeními

Vlastní personalizované doporučování je realizováno algoritmem na základě historie procházení webu, čerpání jednotlivých výhod a vzájemných vazeb nabízených výhod. Díky inteligentnímu slučovaní identit Soyka komunikuje s konkretním uživatelem stejně přes různé prohlížeče a zařízení.

 

Spokojený zákazník je ten, kterému nabízíme to, co chce, v okamžiku, kdy to chce, kanálem, který upřednostňuje. - Soyka tým


Personalizace hlavní stránky VS stránky s detailem výhody

V rámci A/B testování jsme zjistili, že rozdíl mezi statickou nabídkou (pro všechny stejná) a personalizovanou nabídkou, z pohledu konverze čerpání, je v průměru několik desítek procent.

Na hlavní stránce doporučujeme devět výhod podle předchozích návštěv a čerpání uživatele. Dlouhodobě jsme o 10 - 20% úspěšnější než běžně nabízené výhody. Protože personalizujeme na základě předchozího chování uživatele, zasahujeme přes 80% návštěvníků. Celkem jsme zobrazili již přes jeden milión hlavních stránek s personalizovaným obsahem.

Dalším místem, kde Soyka doporučuje nabídku výhod, je stránka s detailem výhody. Zde zasahujeme skoro 95% uživatelů a celkem jsme doporučili 1,2 milionu nabídek na míru jednotlivým zákazníkům. Úspěšnost na této lokaci se pohybuje též v rozmezí 10 - 20% nárůstu.

Personalizovaný detail výhod zasahuje téměř 95% uživatelů.

Dvojnásobná úspěšnost konverze

Úspěšnost konverze dle reálných konsolidovaných dat dosahuje hodnoty 21,05 % oproti původní hodnotě 9,67 % (bez Soyky). Počet generovaných kódů se Soykou je dvojnásobný.

Návratnost investice

188 % v prvním roce provozu.

 

Pokud vás téma personalizace zaujalo, zastavte se na konference.iea.cz, kde půjdeme mnohem více do hloubky.

Sdílet odkaz:
tisk

Diskuze k článku

K článku nebyl zatím přidán komentář.

Přidat příspěvek

 

Kontakt pro média


Máte zájem o další informace, odborný článek či přednášku na konferenci? Kontaktujte nás prosím na pr@etnetera.cz.

RSS - Tech life


RSS kanál Tech Life Blogu

Offlineblog

Offlineblog

Ljama


Komix z prostředí imaginární firmy.

ljama

Ještě jste ho nečetli? Tak tudy ...

 
Doporučujeme: Nabídka práce, volná pracovní místa - pracovní portál SPRÁVNÝKROK.CZ