ETN Life

Ilustrační obrázek

To je dost, táto, žes nás taky vyvez

24. 10. 2012 12:45    kategorie: ETN Life    autor: DHe    komentářů: 0

Na konci září, v plném babím létě, vyrazili Et neteří rodiče s potomky na prodloužený víkend na hory. Pohostila nás chata Panenka v Javořím dole blízko Pece pod Sněžkou – úžasné místo na samotě, s vodou pouze z potoka a s topením v kamnech.

Vyráželi jsme ve čtvrtek odpoledne každý po své ose, v cíli se naložily společné věci a maximum batohů do dvou aut s povolením KRNAP a zbytek výpravy šel ten obrovský krpál pěšky. Pro děti první adrenalin a zkouška fyzičky, ale daly to všechny.

Kolem osmé večerní však pořád chyběl Hakim s Amálkou a Jáchymem. Začínali jsme o ně mít strach, protože neměli dostupný ani mobil. Nervozita se dále zvýšila poté, co nám došlo, že v Hakimově autě je i podstatná část společného nákupu. Naštěstí se nakonec v dálce objevila světýlka, která neznamenala bludičky, ale tyhle opozdilce.

Hakim pak vyprávěl: „Mobil se mi vybil proto, že jsem měl po cestě puštěnou navigaci. Naštěstí Jirka připravil super plán s popisem cesty, takže jsme vyrazili do neznáma. Děti to braly hrozně zodpovědně, svítily vždycky jen jednou baterkou, abychom šetřili zdroje, protože jsem opravdu netušil, jestli dojdeme. Pečlivě dávaly pozor, abychom neminuli všechny orientační body. Po jednom úseku prudké sjezdovky se vynořila chata, u ní pán, a tak se ptáme – je tohle prosím Panenka? On na to – ještě ne, ještě kus půjdete, ale jsou tam krásné výhledy! – A my přitom měli dojem, že už jsme vylezli skoro na hřebeny...“

Zábava všeliká

V pátek dopoledne jsme všichni vyrazili na procházku a došli až k Černohorskému rašeliništi. Ne, to není rašeliniště našeho Umožňovače, to je rašeliniště pod Černou horou. Moc pěkné.

Odpoledne vytáhl Jirka vzduchovku a po dětech od té chvíle nebylo pár hodin ani vidu, ani slechu. Moc je to všechny bavilo. To samé pak večer, kdy si Dáša začala nenápadně s Andulkou Hobzovic malovat na sklo a za chvíli tam byly děti všechny a „jé, já chci taky malovat, teto, prosím...“ Na to jsme byli připraveni, a tak si domů mohli všichni odvézt nějakou tu památku.

V sobotu pánové uvázali na stromy horolezeckou lanovku, takže část dětí dováděla tam, část stavěla v lese trpasličí domečky a část pouštěla bubliny z megabublifuku, který dovezl Václav. Bubliny byly trvanlivé, veliké, často odlétly vysoko do vzduchu a vydaly se kamsi na cestu.

V této chvíli se ukázala síla a podstata Et netery – spojovat zdánlivě nespojitelné a vše povýšit na novou kvalitativní úroveň. Inspirace sedla na Jirku a přinesl ji. Václav se jí s dětsky nadšenýma očima chopil. A pak už se jen ozývalo „Hoď! Hoď!“ a tiché štěkání diabolek opouštějících hlaveň, následované decentním “puf” prasklé bubliny.

Nutno podotknout, že ač s hurónskými záchvaty smíchu, vše měli tatínci pod kontrolou a bezpečí ratolestí nebylo ohroženo. Vyzdvihnout bych chtěla zvláště výcvik dvojčat Štěpánových, která jsou evidentně od tatínka zvyklá na ledacos, neboť na křiknutý povel „Pavlíku, k zemi!“ reagoval dotyčný okamžitě a bez jediného dotazu. Podobně Janička Bittnerová.

Řadu her si pak děti vymyslely v inspirativním prostředí sami. Namátkou skok z okna, toulání se po loukách, průzkum potoka, budování bunkrů na chatě, válení sudů v prudkém kopci a další skopičiny.

Večer jsme s dětmi oškrábali brambory na bramborák a tátové připravili bojovku.

Kdo tam byl

V neděli jsme se před závěrečným focením shodli, že vlastně přesně nevíme, kolik dětí s sebou máme. Každý si hlídal ty své a zbytek tak nějak namátkou. (Tedy až na Hakima, který pod heslem „jedna katastrofa denně“ zapomněl Jáchyma na Kolínské boudě po obědové pauze.)

Já jsem to ale pečlivě spočítala, takže teď vím, že dospělých bylo 12 a dětí 23, ve věkovém rozmezí od necelých dvou let do jedenácti.

Některé další události hodné zaznamenání již jen stručně:

• Nepostřehla jsem, že by se kdokoli bavil o práci. (Argument pro lidi, kteří si myslí, že firma s touhle atmosférou jsou kecy a propaganda.)
  • O půlnoci ze soboty na neděli se objevila hláška: „Přece jen je vidět, že jsme tu s dětmi. Vydržíme i třetí noc.“
  • Nejlépe vychované dítě má Dan. Ráno tatínka budí se slovy: “Táto, vstávej, natočila jsem Ti pivo”.
  • Nejlepší juniorští partyzáni jsou Hakimovy děti. Ve vrhu nožem pak zvítězil Ondřej, který vrhá takovou silou, že i kalená ocel praská jak čínský papundekl.
  • Václav je velmi kamarádský a psychicky odolný jedinec a řeči o jeho velké chuti k jídlu se nezakládají na pravdě. Jinak by nevydržel v klidu sedět, zdržet se fyzického napadení svých kolegů a sledovat hru „pošleme tuhle výbornou marmeládu dokola a na konec kruhu k Václavovi se vrátí prázdná“.

Děti už jinam nechtějí

Podle výzkumu spokojenosti účastníků se akce velmi vydařila. Citujme některé z respondentů:
„Děti doma dvojhlasně sborem potvrdily, "že se jim tam líbilo" a upadly do postelí do kómatu.“
„Díky všem za super víkend. Přivezl jsem domů zcela mrtvé, ale štastné děti ;-)“
„Všem se nám moc líbilo. Štěpán včera prohlásil, že jinam než na Panenku o tomhle víkendu nepojede :)“

Douška za organizátora

JSt říká: "Přiznám se, že jsem se trochu bál. Chata Panenka je chata volného sdružení rázovitých osob, ke které mám velmi osobní vztah. A nebyl jsem si jist, jak se s Etneteří bandou vzájemně snese. Když se množství přihlášených přehouplo přes třicet osob a miniosob, zpanikařil jsem a ztlumil jsem propagaci celé akce.

Ale dopadlo to na výbornou. Etneterákům podmínky zdá se vyhovovaly a na druhou stranu se k chalupě všichni chovali jako k vlastní a zanechali jsme ji ve stejně dobrém stavu jako jsme ji přejali. Každý vzal bez řečí kus práce a před očima zmizel nakupený víkendový bordel."

Tyhle tři dny jsme si všichni moc užili. A shodli se, že by neměly být poslední.

Fotogalerie

Sdílet odkaz:
tisk

Diskuze k článku

K článku nebyl zatím přidán komentář.

Přidat příspěvek

Kontakt pro média

Máte zájem o další informace, odborný článek či přednášku na konferenci? Kontaktujte nás prosím na pr@etnetera.cz.

RSS - ETN Life

RSS kanál ETN Life Blogu

Offlineblog

Ljama

Komix z prostředí imaginární firmy.

ljama

Ještě jste ho nečetli? Tak tudy ...

Doporučujeme: Nabídka práce, volná pracovní místa - pracovní portál SPRÁVNÝKROK.CZ