Et netera 2x mezi finalisty prestižní soutěže European Business Awards

10. 11. 2006

Společnost Et netera a.s., přední český dodavatel e-business řešení, se dostala mezi deset finalistů soutěže European Business Awards (www.businessawardseurope.com), a to dokonce ve dvou kategoriích, The Growth Strategy of the Year a The Entrepreneur of the Year.
The European Business Awards je nezávislý projekt, který hledá a oceňuje výjimečné podnikatelské subjekty v rámci Evropské Unie sponzorovaný prestižními společnostmi jako Societé Generale, Grey EMEA či Siemens. Hlavním mediálním partnerem je pak The Wall Street Journal Europe a porotu tvoří přední evropské podnikatelské, akademické a politické osobnosti.
V soutěži bylo vypsáno celkem 8 kategorií do nichž se přihlásili stovky firem z celé Evropy.  Mezi deseti nejlepšími se objevila, a to hned dvakrát, i česká Et netera.

Kategorie, „The Growth Strategy of the Year“ (Růstová strategie roku), oceňuje strategii, pomocí které dokázaly společnosti organicky růst a dosahovat přitom výjimečných výsledků. Druhá kategorie, „The Entrepreneur of the Year“ (Podnikatel roku), je určena jednotlivcům, kteří prokázali vizi a schopnost vybudovat výjimečnou firmu vzhledem k  trhu, inovacím a ekonomickým výsledkům. Mezi 10 nejlepšími evropskými podnikateli roku 2006 byl v Bruselu vyhlášen Ing. Martin Holečko, spoluzakladatel a předseda představenstva ET NETERA a.s..

Vyhlášení Top10 a vítězů jednotlivých kategorií proběhlo v Bruselu 31.ledna 2007 před širokým publikem (více než 400 výkonných ředitelů, členů dozorčích rad, média a vysocí představitelé EU).

Z obýváku až mezi evropskou elitu

Přesně před deseti lety se dva dvaadvacetiletí studenti ČVUT, Martin Holečko a Václav Bittner, shodli, že by nebylo špatné si při studiu přivydělat výrobou webových stránek. Internet byl sotva narozené dítě, podmínky k podnikání spartánské, počáteční kapitál tvořily pouze dva počítače s modemem a největší devizou tak zůstalo nadšení. Entusiasmus obou zakladatelů krotil snad pouze Ivo Lukačovič, který své tehdejší spolužáky varoval, že začínají pozdě, u něj na Seznamu už je v příslušné kategorii asi deset firem se stejným záměrem. Dnes jich je tam několik tisíc.

Odradit se nenechali a v obýváku u rodičů začaly vznikat první webové prezentace. Měli štěstí a hned na počátku se jim podařilo získat dva velké klienty, Siemens a Annonci. A tak, ačkoli byrokratickým bludištěm zakládání firmy prošli podle svých slov jenom proto, aby mohli vystavovat faktury, počáteční záměr - pouze si přivydělat – vzal brzy za své. Následovalo přestěhování do prvních skutečných kanceláří, první zaměstnanci, další významní klienti (Eurotel, Scania, či Mazda - Auto Palace Praha), další stěhování, další zaměstnanci, takže v roce 2001 jich bylo už 30.

Během internetové bubliny zahraniční investoři hojně oblétali společnost s lákavými nabídkami. Majitelé se rozhodli neprodat. Jednání s investory však ovlivnilo jejich pohled na podnikání a oba se rozhodli z rodinné firmy vybudovat profesionálně řízenou společnost, která dokáže fungovat i bez nich.
Oba majitelé se tehdy odhodlali k obtížnému kroku – předání velké části pravomocí. Rozhodli se vtáhnout do vedení firmy manažery se zkušenostmi z větších firem. Našli Martina Černohorského na pozici výkonného ředitele a Martina Paličku coby finančního ředitele. Vznikl navzájem se doplňující tým, který přebudoval Et neteru na manažersky řízenou firmu a zároveň se mu podařilo udržet specifickou firemní kulturu otevřenosti a dělání věcí „po svém“. Dnes, s více než 70 zaměstnanci, patří Et netera mezi přední české dodavatele e-business řešení. A mimochodem, všichni výše uvedení klienti zůstali.
 
 
Sdílet odkaz:
tisk
 

Kontakt pro média


Máte zájem o další informace? Kontaktujte prosím Ondřeje Čihaře, pr@etnetera.cz, +420 602 603 907.

 
Doporučujeme: Nabídka práce, volná pracovní místa - pracovní portál SPRÁVNÝKROK.CZ